חכם וחכמה בשמש
בילוי בחוץ הוא כיף, מחבר לטבע ומאפשר לנו להיות פעילים. השמש חיונית לנו,
היא משפרת את מצב הרוח, עוזרת לווסת את השינה ומסייעת בייצור ויטמין D החיוני לעצמות. עם זאת, השמש הישראלית חזקה מאוד ועלולה להזיק לעור העדין של הילדים (וגם שלנו), לגרום לכוויות ואף לנזקים ארוכי טווח. המטרה שלנו היא לא להימנע מהשמש, אלא להיות חכמים בשמש – לדעת ליהנות ממנה בצורה בטוחה בכל ימות השנה.
1. קרם הגנה: המגן של העור. חשוב למרוח לפני היציאה ולחדש כל שעתיים ובמיוחד לאחר הזעה או כניסה למים.
2. כובע ושמשייה: יפחיתו חשיפה ישירה לקרני השמש ו יגנו על הפנים, האוזניים והעורף.
3. מים: מניעת התייבשות. ילדים מתחממים ומתייבשים מהר יותר ממבוגרים. כללו גם בתזונה שלהם מזונות עשירים במים כמו ירקות ופירות (אבטיח, מלון, מלפפון וכו).
4. משקפי שמש: הגנה על העיניים מפני קרינת UV(ודאו שהמשקפיים איכותיים ובעלי מסנן).
טיפ "עיצובריא" לבית כדי להפוך את ההגנה להרגל, עצבו את הסביבה:
שימו את קרם ההגנה בכניסה לבית, במקום בולט ונגיש שלא ניתן לפספס לפני שיוצאים. כשהקרם זמין מול העיניים, המריחה הופכת לחלק משגרת היציאה (ממש כמו לקיחת מפתחות). רצוי לשים קרם נוסף בתיק, שיהיה אתכם תמיד בזמן יציאה עם הילדים.
מידע חשוב להורה
מה חשוב לדעת על הגנה?
1. קרם הגנה: לא רק SPF (המדד SPF מתייחס רק להגנה מפני קרינת UVB הגורמת לכוויות). כדי להגן גם מפני הזדקנות העור ונזקים עמוקים, ודאו שעל הקרם כתוב UVA או Broad Spectrum הגנה רחבת טווח. מירחו כמות נדיבה כחצי שעה לפני היציאה וחדשו כל שעתיים.
2. ויטמין D: שימוש בקרם הגנה לא בהכרח גורם לחוסר בוויטמיןD שכן חלק מהקרינה חודרת, ואנו יכולים לצרוך ויטמין זה גם בתזונה. ההגנה מפני נזקי השמש קריטית, ויש להיות במודעות לרמת הוויטמין בגוף.
3. שעות בטוחות: הקרינה המסוכנת ביותר היא בין 10:00 ל-16:00. השתדלו לתכנן פעילויות חוץ לשעות הבוקר המוקדמות או לאחר הצהריים.